Zakon o debirokratizaciji (marec 2021)

Zakon o debirokratizaciji je bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 3/2022.

Zakon določa, da bo Uradni list vzpostavil register pravnih aktov lokalnih skupnosti, spreminja nekatere določbe ZUP (določitev elektronskega naslova za vročanje), določa prenehanje veljavnosti nekaterih predpisov itd.


Vlada je v zakonodajni postopek vložila predlog Zakona o debirokratizaciji (povezava). Mestne občine in občine lahko pripombe posredujejo v Državni zbor do 21. 4. 2021.

Predlog zakona je sestavljen iz dveh delov in vsebuje vsebinske ukrepe za debirokratizacijo, ki je zapisana kot eden izmed temeljnih ciljev vlade. V prvi skop ukrepov sodijo spremembe in dopolnitve zakonov z enostavnimi rešitvami, ki ne zahtevajo sistemskih sprememb zakonodaje. V drugi sklop ukrepov sodijo prenehanja veljavnosti zakonov in na njih temelječih podzakonskih predpisov, ki se več ne uporabljajo.

Zakon, med drugim, predvideva naslednje rešitve:

  • V Zakon o prijavi prebivališča (ZPPreb-1) in Zakon o centralnem registru prebivalstva (ZCRP) se dodajajo podatki o mobilni številki in elektronskem naslovu, ki bodo omogočali hitrejši in učinkovitejši kontakt uradnih oseb s posamezniki.
  • V Zakonu o splošnem upravnem postopku (ZUP) se ukinja žig in pisanje datuma z besedo na vročilnicah, omogoča pošiljanje obvestila o poslani pošiljki tudi prek SMS sporočila, razbremenjuje ministre, tako da bodo lahko vsi državni sekretarji, tudi tisti brez strokovnega izpita in ustrezne izobrazbe, podpisovali odločbe v posamičnih postopkih.
  • V Zakonu o javnih uslužbencih (ZJU) se omogoča vročanje sklepov javnim uslužbencem tudi na službeni mail.
  • V Zakonu o javnem naročanju (ZJN-3) se ukinja obvezno izvedbo projektnega naročila v določenih primerih.
  • V Zakonu o ohranjanju narave (ZON) se bo omogočilo, da bo naloge upravljanja zavarovanega območja lahko izvajal tudi ustanovitelj sam ter omogočilo izvajanje naravovarstvenega nadzora tudi občinski ali medobčinski upravi.
Scroll to Top
Skip to content